در اینجا سه نوع سئو وجود دارد که یک استراتژیست جستجوگرها می تواند روی آنها تمرکز کند:
این سئو به محتوا "در صفحه" و نحوه بهینه سازی آن محتوا کمک می کند تا به افزایش رتبه وب سایت برای کلمات کلیدی خاص کمک کند.
این سئو بر پیوندهایی که از جاهای دیگر اینترنت به وب سایت هدایت می شوند متمرکز شده است. تعداد "پیوندهای پشتیبان" و ناشرانی که آن پیوندها را دارند و به وب سایت شما پیوند دارند ، به شما کمک می کنند تا به اعتماد یک موتور جستجو اعتماد کنید. این باعث می شود وب سایت شما در نتیجه رتبه بالاتری داشته باشد.
این نوع سئو روی معماری وب سایت متمرکز است و وب سایت را بررسی می کند تا ببیند که چگونه هر صفحه وب از نظر فنی "تنظیم شده است". گوگل به همان اندازه که از محتوای آن استفاده می کند به کد وب سایت اهمیت می دهد، این ویژگی را برای رده بندی موتور جستجوگر وب سایت بسیار مهم می کند.
در نظر داشته باشید که همه مشاغل نیازی به وب سایت ندارند و البته باید در نظر داشته باشید که فرایند سئو به روی هر سایتی کمی متفاوت است و هر سایتی به استراتژی سئو مخصوص خود دارد.